E-Okul

Okul öncesi ve ilköğretim okullarında uygulanmasına 2007-2008 eğitim öğretim yılı başında geçilen proje ile; okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinin bütüniş-işlemlerinin elektronik ortamda yapılmaya başlanılmasıyla, öğrencilerle ilgili (kimlik, adres, veli, not, puan, devam-devamsızlık, okuduğu kitap, haftalık ders programı, öğretmen, davranış puanları, duyuru, alınan belge bilgilen gibi) bütün bilgilerin fonksiyonel, anlık ve gerçek veriler olarak oluşması temin edilmiştir.

E-Okul Sistemi tüm İlköğretim okullarında standartbir yapı oluşturarak uygulamalardan kaynaklanan hataları büyük oranda ortadan kaldırmış, ders çizelgelerinin oluşturulmasından, karne ve diploma düzenlemeye kadar her alanda standart bir yapı kurulmuştur.Bu sayede yaşanan birçok sorun ortadan kalkmış, Ortaöğretime Geçiş Sistemi için altyapı da oluşmuş ve elektronik ortamın avantajları yaşanır hale gelmiştir.

E-Okul ve Veli Bilgilendirme Sistemi Online İşlem Ekranı


E-Okul Sistemi Devreye Girdi - Türkiye Video Haber


E-Okul Karne Sonuçları


Buna bağlı olarak, e-Okul Sisteminin ortaöğretim okullarını da kapsar hale getirilmesi çalışmalarına geçilmiş ve bu çalışmalar sonucunda uygulamaya geçilebilir duruma gelinmiştir.

ORTAÖĞRETİM OKULLARINDAUYGULAMA ESASLARI

1. Tüm ortaöğretim okulları sisteme girmek için gerekli olan kullanıcı kodu veşifre bilgilerini, bulundukları il/ilçe millî eğitim müdürlüğündeki MEBBİS görevlilerinden alacaklardır.

2. İnternet tabanlı olan sisteme giriş adresi e-Okul dur.

3. Sistemin kullanımı ile ilgili kılavuz ve yapılması gerekli olan işlemlerle ilgilibilgiler de bu adreste yer almaktadır. Kullanımı sorunsuz gerçekleştirebilmekve oluşabilecek duraksamaları kolaylıkla aşabilmek için yayınlanacakdoküman ve duyumlar düzenli olarak takip edilecektir.

4. Okullar; kılavuzda anlatılan işlem sırasına göre sisteme girerek gereklitanımlamaları yapacaklardır.

5. İlk aşamada alan/dal, sınıf/şube bazında öğrenci bilgilerinin girilmesi vetanımlanan öğrencilerle ilgili devamsızlık bilgilerinin sistemde kayıt ve takipişlemleri gerçekleştirilecektir.

6. Resmî ve Özel tüm orta öğretim okulları sistemi kullanacaktır.

7. Sisteme kesinlikle başka sistemlerden veri aktarımı yapılmayacaktır.

8. Öğrenci karnelerinin sistemden alınmasının yakın hedeflerden birisi olduğugöz önünde bulundurulup tüm öğrenci bilgileri hassasiyetle sistemegirilecektir.

9. Sistemin kurgusu gereği başlangıçta e-Okul Sisteminin tüm bölümlerikullanıma açılmayacak, öğrenci bilgilerinin tamamlanması beklenecektir.

10. Öğrenci bilgileri giriş işlemleri -diploma notları, ilköğretim akademik başarıdurumu, yöneltme bilgileri, öğrenci dosya bilgileri vb. – ekranları sistemdehazır olduğu için hemen kullanılabilecektir.

11. Zaman içinde sistem kullanımını etkileyen durumlarda e-Okul Sistemiyleuyumlu olabilmesi için mevzuatta gerekli görülen değişiklikler yapılacaktır.

12. Sistem kullanımı için verilen kullanıcı kodu ve şifreler çok önemli olduğu için her kullanıcı kendisine verilen bilgilerin güvenliğini sayfada yer alan "Kullanıcı Güvenlik Açıklamaları" dokümanına göre sağlamaktan sorumluolacaktır.

13. Sistemde yapılan tüm işlemler sisteme giren kullanıcının kodu iletutulmaktadır. Bilgilerin girilmesi ve değiştirilmesinden kullanıcı sorumludur.Kullanıcı kodu kimseyle paylaşılmayacak ve aynı kodu kullanarak birden fazlakullanıcı tarafından işlem yapılmayacaktır.

Daha ayrıntılı bilgi edinmek için e-okul hakkındaki genelgenin tamamını okuyabilirsiniz.

Yorumlar